A ACTIVIDADE ECONÓMICA EN PALAS DE REI

En Palas de Rei as actividades económicas de producción e distribución de bens e servizos aparecen carácterizadas pola súa diversidade.
A base da economía palense, aséntase, nun sólido sector primario caracterizado por pequenas e medianas explotacións agrarías, que progresivamente van dando lugar a novas formas de de traballo neste sector. Evolucionando a fórmulas de cooperación mutua entre socios, donde parten as coñecidas como Sociedades Agrarias de Transformación (SAT), cada vez máis presentes neste municipio de 199,7 km2, conformando un sector primario local caracterizado pola incorporación de  novos sistemas de produción da materia prima, coa incorporación de nova maquinaria agrícola e novas fórmulas de comercialización e distribución.
Nembargantes, unha serie de condicionantes como:
- A creación dun Polígono Empresarial en Palas de Rei, co seu correspondente asentamento de empresas, tanto do municipio como alleas.
- O auxe empresarial de certas empresas locais que xa comercializan a escala internacional.
- O aumento de camiñantes que percorren polo municipio desenvolvendo algún dos dous treitos de peregrinaxe a Santiago de Compostela (Francés que pasa pola vila de Palas de Rei e Primitivo que pasa polas parroquias palenses de Ferreira, San Xorxe de Aguasantas e Merlán).
- O patrimonio histórico, cultural, artístico, paisaxístico que de por si oferta Palas de Rei ao visitante. Véxase o caso do interés que espertan certos puntos como por exemplo o Castelo de Pambre, as Torrentes de Mácara, a Igrexia de Vilar de Donas, A Serra do Careon, etc.
Todos estes condicionantes, redundan en que actualmente a economía palense se vexa inmersa nunha profunda terciarización, esto é, progresivamente asistimos, a unha pérdida de protagonismo do sector primario a favor de actividades industriais, e sobre todo, do repunte do sector servizos. Cada vez son máis os negocios que abren para cubrir as necesidades dos centos de camiñantes que a diario pasan polo Camiño, dende albergues, bares, restaurantes, tendas de productos típicos da zona,  ata comercios de material de diverso tipo: roupa deportiva, recambios para bicicletas, ortopedias, fisioterapia, alimentación, etc. Neste senso, non é de extrañar que o camiño Francés pasara a converterse no verdadeiro motor económico da vila, así como tamen, o efecto do Camiño de Santiago se está a notar no treito Primitivo, donde están abrindo novos establecementos hosteleiros nas parroquias polas que pasa.
Dende comenzos do ano 2012, Palas de Rei experimentou un forte rexurdimento do sector servicios, con tendencia a continuidade no tempo. Elo, unido a un progresivo asentamento de empresas no Polígono Empresarial que actualmente conforman un importante nicho laboral, xerando emprego directo para máis de 100 persoas. O nivel de negocio das mesmas e a súa estratéxica situación, ao estar ó carón da futura autovía (A-54) Lugo –Santiago, fan do Polígono Palense, un dos máis demandados da zona a hora do asentamento  empresarial, boa proba delo o índica a necesidade, por parte do Goberno Local, de solicitar máis chan empresarial, procedemento que está en curso, pendente da respectiva autorización do Gobernó da Xunta de Galicia.  Estes aspectos contribuen ao fortalecemento dun, cada vez máis latente sector secundario ou industrial da economía da zona. Sector, que asiste actualmente a constitución dunha das primeiras Plantas de fabricación de astilla e pellets para a biomasa  da Provincia (BioPalas) e a consolidación da ampliación das instalacións productivas dunha das maiores empresas de Galicia na comercialización e distribución de ovos (Granxas Campomaior), así como está a consolidar puxantes Grupos Empresariales que comercializan xa nivel internacional (por exemplo: GRUPO JIM SPORTS punteiro na fabricación de material deportivo en España e no extranxeiro).