A CALIDADE DO TOXO DOS MONTES DE PALAS DE REI E A SÚA TRANSFORMACIÓN EN PELLETS ESTÁ SENDO OBXECTO DE ANÁLISE NO PROXECTO EUROPEO ENERBIOSCRUB

Esta semana, deron comenzó nos montes de Palas de Rei, as tarefas pertencentes a segunda fase do proxecto europeo Life +Enerbioscrub, que ten como finalidade primordial contribuir a reducción de gases de efecto invernadero, para aminorar os efectos que conleva o cambio climático, mediante a demostración e implementación de tecnoloxías que contribuan a reducir de forma sustancial as emisións destes gases. Este proxecto, persegue a consecución dos obxectivos en materia de política ambiental da UE, promovendo a xestión das masas forestais marxinais de matorral, mediante a obtención de biocombustibles sólidos e de esta forma poder acadar os obxectivos comunitarios en materia de medio ambiente; cambio climático, xestión forestal e enerxías renovables.

Este proxecto, que conta coa financiación da Unión Europea, lévase a cabo polos socios: CEDER-CIEMAT, AVEBIOM, INIA, AGRESTA, BIOMASA FORESTAL, TRAGSA, GESTAMP BIOMASS, Ayuntamiento de Fabero e Montes de las Navas S.A. que colaboran nas diferentes etapas do mesmo, según os seus coñecementos e especialización e contribución ao mesmo.

Preténdese reducir o risco de incendios forestais, mediante o aproveitamento enerxético sostible de masas forestais. Para elo, utilízanse métodos novedosos de xestión e recolección de masas forestais que actualmente non se levan a cabo, por non ser suficientemente coñecidas ou non estar demostradas no sur de europa. Seleccionaronse 4 zonas de actuación  nas rexións de Castela – Leon e Galicia, para poner en práctica os sistemas de recolección da biomasa do matorral máis innovadoras e respetuosas co medioambiente.

No orden das acción e medios, diseñáronse da seguinte forma: dúas accións preparatorias A1 para definir as parcelas concretas, nas que desenrolar as actuacións de desbroce e A2 para establecer o protocolo no desbroce e na recollida de datos. Definíronse 7 accións de implementación coas que se realiza o groso da actividade demostradora:

B1 é a acción na que se efectúan as probas de desbroce mecanizado nas superficies definidas o que permitirá evaluar os aspectos técnicos e económicos. TRAGSA lídera esta acción no proxecto, dado que conta con experiencia en labores silvícolas e utiliza as técnoloxías máis efectivas en coste e respeto ao medio ambiente. Estos días, está desenvolvendo os traballos nos Montes palenses da parroquia de Merlán, logo de facelo en determinadas zonas dos municipios galegos de Valdoviño e as Pontes de Garcia Rodríguez. O desbroce do matorral, desenvólvese mediante métodos loxísticos baseados en maquinaria que realiza a corta e enfardado simúltaneo, para logo, desenvolver un estudio técnico e económico da viabilidade de estos métodos. En Palas de Rei, ensallase coa especie do matorral toxo que é o máis abundante na zona, nembargantes, noutas zonas españolas ensaiaron con: Jara, Brezo e Retama dentro deste mesmo proxecto. O material obtido en Palas de Rei trasládase a fábrica das Pontes.

Na seguinte acción do Proxecto denominada B2, definiránse os parámetros de preparación, calidade e combustión da biomasa obtida nos distintos desbroces para o cal Ciemat, utilizará os laboratorios e plantas piloto de preparación e combustión existentes no Ceder-Ciemat. Logo na acción B3, utilizaráse a biomasa coa preparación máis adecuada e nas condicións definidas en B2, e nas aplicación industriais para a fabricación de pelets e a xeración de electricidade e calor nos lugares especificados. As acción B4 e B5 son necesarias para a evaluación da importancia do recurso das formacións arbustivas, calcular os reservorios de carbono e o impacto da xestión das masas arbustivas mediante desbroce, deste apartado encarganse INIA e AGRESTA.

Agárdase que este Proxecto remate a finales de 2017, que será cando se obteñan  todos os informes dos traballos no proxecto e os resultados do mesmo.

O alcalde de Palas de Rei, Pablo Taboada desplazouse aos Montes de Merlán para supervisar os traballos de desbroce, donde percorreu a zona, acompañado polo Xerente da Zona de Tragsa en Lugo, Emilio Pardo e unha da técnicas de Tragsa en Madrid, Isabel Blasco.